Την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2009, είκοσι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου στο φροντιστήριο Μ.Ε του κ. Βασίλη Δικαιουλάκου έγινε η πρώτη τηλεδιάσκεψη στην Καλαμάτα.
Ο κ. Δικαουλάκος Βασίλης δήλωσε: «Είμαστε στην πολύ ευχάριστη θέση να πραγματοποιήσουμε την πρώτη τηλεδιάσκεψη μεταξύ μαθητών της Καλαμάτας και της Χαλκίδας, ελπίζοντας στην ανάπτυξη του προγράμματος αυτού, το οποίο θα βοηθήσει την ουσιαστική εκπαίδευση των παιδιών».
Η ιδέα και η υλοποίηση…
Στη Μεσόγειο, όπου υπάρχουν Αρχαία Ελληνικά Λιμάνια έχει αποφασιστεί να στήσουν Εστίες Γνώσεις Επιστημών και Πολιτισμού. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν στην Αλεξάνδρεια, στη Νότιο Ιταλία, στη Νότια Γαλλία και στη Μαύρη Θάλασσα. Στην Ελλάδα λειτουργούν στη Χαλκίδα, εδώ και αρκετά χρόνια, στην Αθήνα και στην Πάτρα. Γίνεται μεγάλη προσπάθεια και στη πόλη της Καλαμάτας να λειτουργήσει Εστία Γνώσης και Επιστημών. Αυτές οι πόλεις θα επικοινωνούν με ένα δίκτυο, όπου θα μπορούν να κάνουν τηλε-εκπαίδευση σε διάφορους τομείς. Εμπνευστής ήταν ο κ. Σπύρος Πνευματικός, ο οποίος παλεύει εδώ και χρόνια αυτή την ιδέα. Στην Καλαμάτα έχει αποφασιστεί η λειτουργία της Εστίας μετά από ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση συμμετέχει και βοηθά αυτήν την εκπαιδευτική δραστηριότητα. Μάλιστα προ καιρού, τα παιδιά που συμμετέχουν στο πρόγραμμα εδώ μίλησαν με παιδιά από τη Γαλλία.
Οι μαθητές της Καλαμάτας και της Χαλκίδας μέσω της τηλεδιάσκεψης ανακάλυπταν δύσκολες έννοιες μέσα από την συζήτηση και τα παιχνίδια στα Μαθηματικά και στην Αστρονομία.. Είναι ένας νέος τρόπος εκπαίδευσης , που τα παιδιά δεν μαθαίνουν τύπους και ορισμούς.
Συντονιστής ήταν ο κ. Μαρκόπουλος,ο οποίος τόνισε: «Τα παιδιά δεν έχουν καταλάβει πως το σήμα φεύγει από εδώ και κάνει το γύρο της γης καταλήγοντας στη Χαλκίδα και αντιστρόφως. Είναι κάτι εντυπωσιακό και μόνο να το σκεφτείς. Η επικοινωνία μαθητών και καθηγητών από απόσταση, αλλά με εικόνα και ήχο, που πραγματοποιούμε σήμερα εδώ», μας είπε, «είναι ένα πείραμα που μπορεί να φέρει επανάσταση στην εκπαίδευση. Ξέχωρα από τους εκπαιδευτικούς σκοπούς που επιτυγχάνονται με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα για τους μαθητές τρόπο, φανταστείτε πόσο χρήσιμη θα ήταν η εφαρμογή αυτού που συμβαίνει σήμερα για την επικοινωνία με απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας. Με την κατάλληλη τεχνική υποστήριξη καμιά περιοχή δε θα είναι παραμεθόριος για τη μάθηση, οι αποστάσεις που δυσχεραίνουν τη μετάδοση της γνώσης θα μηδενιστούν».
Πάντως, οι μαθητές φάνηκε ότι διασκέδασαν με τη διαδικασία. Χωρίς χαρτιά, μολύβια, δυσνόητες εξισώσεις και περίπλοκους ορισμούς, ήρθαν σε επαφή με έννοιες που αλλιώς θα έμοιαζαν βραχνάς και ζητωκραύγαζαν ζωηρά κάθε φορά που έδιναν μια σωστή απάντηση!